Zapraszamy szkoły podstawowe i średnie oraz ich uczniów do udziału w niezwykłej matematycznej przygodzie!
Matużytkownicy to konkurs naukowy współorganizowany przez markę Casio oraz Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Za jego pośrednictwem chcemy popularyzować podejście STEAM w edukacji i pokazać, że umiejętność stosowania matematyki jest przepustką do fascynujących zagadnień ze świata nauki, techniki, inżynierii oraz sztuki. Dlatego zamiast rozwiązywać zestawy zadań i szukać jedynej poprawnej odpowiedzi, uczniowie biorący udział w konkursie „Matużytkownicy” zmierzą się z rzeczywistymi problemami, które sami wybiorą z pośród zaproponowanych przez Organizatorów. Chodzi nam o używanie matematyki, o odkrywanie za jej pomocą zależności i wykorzystywanie wiedzy w praktyce. Dlatego każdy zespół poprosimy o opracowanie nie jednego, ale dwóch alternatywnych rozwiązań, wybór i uargumentowanie lepszego z nich.
Konkurs składa się z dwóch etapów, w których szkoły reprezentować będą zespoły uczniów – mogą być to koła matematyczne, klasy lub zespoły składające się z uczniów w różnym wieku. Minimalna liczba uczniów w zespole wynosi 3 osoby. Maksymalna zależy jedynie od potrzeb i wyobraźni uczestników. Spośród uczestników pierwszego etapu nominujemy po 3 szkoły z każdego województwa do udziału w ogólnopolskim finale. W drugim etapie konkursu uczniowie wybiorą swoje reprezentacje, które na forum innych finalistów oraz przed Jury zaprezentują opracowane przez siebie rozwiązania i odpowiedzą na ich pytania. Spośród finalistów nagrodzimy 16 szkół – po jednej z każdego województwa, które otrzymają wyposażenie pracowni matematycznej w kalkulatory Casio 991CEX. Spośród wszystkich zespołów biorących udział w finale jeden otrzyma także Grand Prix – nagrodę za najlepszą prezentację finałową. Uczniowie tego zespołu otrzymają zegarki G-SHOCK.
W poszczególnych etapach konkursu Jury składające się z uznanych ekspertów – dydaktyków, autorów podręczników, nauczycieli i wykładowców akademickich będzie oceniać nadesłane prezentacje zwracając szczególną uwagę na to:
- jak trafnie uczestnicy przeanalizowali problem,
- jakich narzędzi matematycznych użyli do jego opisania i rozwiązania,
- jakie metody pracy zastosowali,
- w jaki sposób argumentują wybrane przez siebie rozwiązanie,
- jak zorganizowali i zarządzali pracą w zespole.