Wzór: Odkrywanie kosmosu

Artysta: Aleksandar Georgiev

Casio: Opowiedz nam nieco o sobie

A: Jestem architektem I projektantem 3D. Od zawsze pasjonowało mnie zastosowanie sztuki we wszystkich dziedzinach naszego życia – od tych pragrmatycznych jak architektura, aż po te rozrywkowe jak np. komiksy. Dużo satysfakcji sprawiało mi zarówno projektowanie domów mieszkalnych I budynków przemysłowych jak też rysowanie komiksów. Niektóre moje prace można zobaczyć na moim Artistation.

Opowiedz nam o swoim procesie twórczym…

Pracując nad nowym projektem zawsze staram się najpierw zinterpretować I zwizualizować ideę kampanii. Często szkicuję inspiracje I pomysły zaczerpnięte też od innych artystów I dopiero wtedy krystalizuję swój pomysł. Ale najbardziej lubię ten ostatni etap, gdy poprawiam I dodaję detale. Domykam wtedy całą wizję. Myślę, że bardzo ważne jest też spojrzenie na własną pracę świeżym okiem, dlatego często odczekuję jakiś czas zanim zabiorę się za ostatnie szlify.  

Przez tą kampanię Casio stara się rozbudzić w uczniach pasję do nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. Wiedząc, że twoją pracę oglądały będą tysiące młodych ludzi na całym świecie, czy chcesz się z nimi podzielić jakąś szczególną historią, która się z nią wiąże?

Kiedy byłem studentem, bardzo pasjonował mnie kosmos i wszechświat. Jego nieskończoność I tajemniczość wzbudzały moje zainteresowanie nauką. Wierzę, że to ta ciekawość I chęć poznania są siłą napędową rozwoju ludzkości. To właśnie ta myśl zainspirowała mnie do narysowania małpy eksplorującej kosmos.

Z kolei inspiracją do grafiki z liściem i mikroczipem był ogromny postęp ludzkości w kształtowaniu otaczającego nas świata. Nasza relacja do natury zmieniła się ogromnie za sprawą dygitalizacji.

Dla mnie obie te grafiki są wyrażeniem tej samej idei: nieskrępowanej kreatywności I pragnienia poznania, nieskończonej pętli początku I końca, mikro i makro, konstrukcji i dekonstrukcji. Starałem się rozwinąć tą relację między technicznym I naukowym postępem nie tylko w kompozycji ale także w doborze kolorów.